Final

Då är granen äntligen på plats! Jag, liksom ett antal andra, har försökt få upp den i över en vecka men trots alla fina försök så har det verkat totalt omöjligt. Då dyker mamma upp och vips så står den där. Det är konstigt det där men mamma hon kan faktiskt Allt!
Hon sa direkt att det saknades en pinne men jag hävdade bestämt att det finns ingen pinne i julganslådan men då gick mamma och kollade och visst låg den där. Grejen var den att jag har sett den där pinnen flera gånger men jag har hela tiden trott att det var en cykelpump som hamnat fel. Jaja, nu står den där iaf. Lika ful som förra året men det är ändå mysigt.

Mamma har varit här hela eftermiddan och fixat gran, städat och donat. Jag bjöd, som tack för hjälpen, på fin-middag..potatisbullar och lingonsylt.
Nu har hon åkt för att kolla på Mia som har någon dansuppvisning på skolan ikväll och jag sitter bara och väntar på att klockan ska bli åtta för då är det Bonde-final!!

Nu längtar jag lite till julafton, ska bli så mysigt att få vara med Sam och Lily hela dagen.
Synd bara att Nisse och Åke inte är med, konstigt att fira jul utan dom.

Dags för ett bad innan BONDE!

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0